Fen Bilimleri
doğayı, içindeki varlıkları, evreni tüm
nesneleri ile tanımamızı anlamamızı sağlayan bilim dalıdır. Teknoloji insanların
yaşamı daha konforlu hale getirmek, işlerini kolaylaştırmak için oluşturduğu
her şeydir. Günümüzde teknoloji hızlı gelişmekte her türlü soruna çözüm
bulmakta ve bilim insanları bunun için çalışmaktadır. Haberleşmeden,
araştırmaya, yaratımdan, sosyal paylaşımlara her alanda teknolojik araçların kullanımı
yaygınlaşmıştır. İnternet, arama motorları ile bilgiye ulaşımı hızlandırmıştır.
Web internet ağıdır. Web 1.0 araçları internetten bilgi almayı sağlayan tek
yönlü araçlardır. İnternetin ilk zamanlarında kullanımı diyebiliriz. Sadece
sorunuza karşılık cevap aldığınız bir alan… Sadece okuyabiliyorsunuz pasif
kullanıcı konumundasınız. Etkileşimsiz bir ortam. Bu tabiiki yeterli değildi.
Science is a branch of science that allows us to understand nature, the beings in it, the universe, and all its objects. Technology is all that people create to make life more comfortable, to make their work easier. Today, technology is developing rapidly, finding solutions to all kinds of problems, and scientists are working for it. From communication, research, creation and social sharing, the use of technological tools has become widespread in all areas. The Internet has accelerated access to information through search engines. The Internet is an internet network. Web 1.0 tools are one-way tools that allow you to retrieve information from the Internet. Early use of the internet. It's just an area where you get answers to your question... You can just read, you're a passive user. An interactive environment. That wasn't enough, of course.
Web 2.0 araçları ise kullanıcının bigiye ulaşmak yanında içerik geliştirme, paylaşım, işbirliği ve sosyal etkileşim yaratmayı sağladığı uygulamalardır. O’Reilly Media tarafından 2004 yılında ilk kez kullanılan bir kavramdır. İnternet kullanımının yaygınlaşmasını sağlayan programlar kuran bir teknolojidir. Web2.0 araçları ile kullanıcılar okur yazar rolündedir. İçeriği okur,katkıda bulunur,değiştirir.İşbirliği, iletişim ve etkileşim sağlar.
Web 2.0 tools are applications in which the user provides content development, sharing, collaboration and social interaction in addition to achieving big. It is a concept first used by O'reilly Media in 2004. It is a technology that creates programs that allow internet usage to become widespread. With Web2.0 tools, users are in the role of literate. Reads,contributes,changes content.It enables collaboration, communication and intera
- Bilgi ve içerik oluşturmayı sağlar. Paylaşımı kolaydır. Vikipediya gibi.
- Online anketler,quizler,blog yazıları yazılıp yorumlanabilir.
- Sunu,video,tasarımlar oluşturulup paylaşılabilir. Bu tasarımların oluşturulmasını kolaylaştıran zengin içerikler barındırır.
- Bunlar yanında insanların iyi vakit geçirme eğlenme gibi isteklerineyönelik uygulamalar da vardır.
- Provides information and content creation. Sharing is easy. It's like Wikipedia.
- Online surveys,quizzes, blog posts can be written and interpreted.
- Presentations,videos, and designs can be created and shared. It contains rich content that facilitates the creation of these designs.
- In addition to these, there are also apps that help people want to have a good time, such as having fun.
Covit 19 Pandemisi döneminde tüm dünyada eğitim öğretimin uzaktan olduğu bir yıl yaşadık. Bu dönemde uzaktan eğitim sürecinde internet ve teknolojik ürünlerle birlikte web 2.0 araçları da yaygın olarak kullanıldı. Eğitim öğretimde öğrencilerle uzaktan sınıf ortamı oluşturmak, kaynak iletmek, ödevlendirmek ,geri dönütlerini alabilmek için çok çeşitli web 2.0 araçları kullanılıyor.
En başta canlı ders olarak adlandırdığımız online derslerde
kullandığımız Zoom, Skype, Micrososft Team,
Adobe Connect …vb uygulamalar
Uzaktan eğitimde fiziksel olarak biraraya gelemeyen
öğrencilerle içerik paylaşımı yapılabilen, quizlerle geri dönütler alınabilen sanal
sınıf oluşturma web 2.0 araçlarına ilk örnek Milli Eğitim Bakanlığının
Eğitim Bilişim Ağı (EBA) verilebilir. Google Classroom, Edmodo, Padlet, Classdojo uygulamaları da benzerdir.
Görsel ögelerle zenginleştirilmiş sunu ,poster, fotoğraf kolajı ,video gibi
yaratıcı tasarımların yapılabildiği Canva, Emaze, Postermywall Genially gibi uygulamalar
Online kitap dergi oluşturma ,görsellerin sergilendiği sanal
galeri oluşturmak için kullanılan Storyjumper,My story book, Story bird, İssue vb uygulamalar
Konu değerlendirme anket ,sınav ve testlerin uygulandığı Kahoot,
Quizizz, Mentimetter, Google anket uygulamaları
Oyun, bulmaca gibi eğlenceli içerikler hazırlamak için
Learningapps, İgloo, CroosWordLaps,EdPuzzle gibi uygulamalar eğitim öğretimde
kullanılan web 2.0 araçlarına verilecek örneklerden
sadece bir kaçıdır .Buna benzer her alanda farklı web 2.0 araçalrı vardır.
İnternet ve web 2.0 araçlarının kullanımı online pek çok kolaylık sağlasa da her konuda olduğu gibi güvenli ve amaca uygun kullanıma dikkat etmek gerekir. Web 2.0 araçları ile işbirlikli çalışmalarda verilerin paylaşılan kişilerce görülebilir olması, iletişim bilgilerinin şifre güvenliği, telif hakları gibi konular önem kazanmıştır.
Aslında benim bilmediğim ve işime yarayacağına emin olduğum ne kadar çok web 2.0 aracı varmış.Bizleri bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederiz.Harika bir yazı olmuş.
YanıtlaSilWeb 2.0 Araçları Hakkında Bilmediğim Neler Varmış ! Bu Konuda Bizi Bilgilendirdiğin İçin Teşekkür Ederim. Eline Sağlık
YanıtlaSilAslı Pelin K.
cidden Web 2.0 araçları hakkında bilmediğim okadar şey varmışki senin sayende öğrenmiş oldum teşekürler.
YanıtlaSil