20 Ocak 2021 Çarşamba

WEB 2.0 ARAÇLARI NEDİR?

 

                  Fen Bilimleri doğayı, içindeki varlıkları, evreni  tüm nesneleri ile tanımamızı anlamamızı sağlayan bilim dalıdır. Teknoloji insanların yaşamı daha konforlu hale getirmek, işlerini kolaylaştırmak için oluşturduğu her şeydir. Günümüzde teknoloji hızlı gelişmekte her türlü soruna çözüm bulmakta ve bilim insanları bunun için çalışmaktadır. Haberleşmeden, araştırmaya, yaratımdan, sosyal paylaşımlara her alanda teknolojik araçların kullanımı yaygınlaşmıştır. İnternet, arama motorları ile bilgiye ulaşımı hızlandırmıştır. Web internet ağıdır. Web 1.0 araçları internetten bilgi almayı sağlayan tek yönlü araçlardır. İnternetin ilk zamanlarında kullanımı diyebiliriz. Sadece sorunuza karşılık cevap aldığınız bir alan… Sadece okuyabiliyorsunuz pasif kullanıcı konumundasınız. Etkileşimsiz  bir ortam.  Bu tabiiki yeterli değildi.

Science is a branch of science that allows us to understand nature, the beings in it, the universe, and all its objects. Technology is all that people create to make life more comfortable, to make their work easier. Today, technology is developing rapidly, finding solutions to all kinds of problems, and scientists are working for it. From communication, research, creation and social sharing, the use of technological tools has become widespread in all areas. The Internet has accelerated access to information through search engines. The Internet is an internet network. Web 1.0 tools are one-way tools that allow you to retrieve information from the Internet. Early use of the internet. It's just an area where you get answers to your question... You can just read, you're a passive user. An interactive environment. That wasn't enough, of course.


Web 2.0 araçları ise kullanıcının bigiye ulaşmak yanında içerik geliştirme, paylaşım, işbirliği ve sosyal etkileşim yaratmayı sağladığı uygulamalardır. O’Reilly Media tarafından 2004 yılında ilk kez kullanılan bir kavramdır.  İnternet kullanımının  yaygınlaşmasını sağlayan programlar kuran bir teknolojidir. Web2.0 araçları ile kullanıcılar okur yazar rolündedir. İçeriği okur,katkıda bulunur,değiştirir.İşbirliği, iletişim ve etkileşim sağlar.

         Web 2.0 tools are applications in which the user provides content development, sharing, collaboration and social interaction in addition to achieving big. It is a concept first used by O'reilly Media in 2004. It is a technology that creates programs that allow internet usage to become widespread. With Web2.0 tools, users are in the role of literate. Reads,contributes,changes content.It enables collaboration, communication and intera

 

 İkinci nesil internet hizmetleri sosyal ağ siteleri, vikileri, blogları temsil eder.
Facebook,Twiter,Youtube gibi siteler ilk örnekleridir. İnstagam da buna örnektir.

Second generation internet services represent social networking sites, wikis, blogs.
Sites like Facebook,Twiter,Youtube are the first examples. Instagam is an example.

 

  • Bilgi ve içerik oluşturmayı sağlar. Paylaşımı kolaydır. Vikipediya gibi. 
  • Online anketler,quizler,blog yazıları  yazılıp yorumlanabilir. 
  • Sunu,video,tasarımlar oluşturulup paylaşılabilir. Bu tasarımların oluşturulmasını kolaylaştıran zengin içerikler barındırır. 
  • Bunlar yanında insanların iyi vakit geçirme eğlenme gibi isteklerineyönelik uygulamalar da vardır.
  •  

  •   Provides information and content creation. Sharing is easy. It's like Wikipedia.
  • Online surveys,quizzes, blog posts can be written and interpreted.
  • Presentations,videos, and designs can be created and shared. It contains rich content that facilitates the creation of these designs.
  • In addition to these, there are also apps that help people want to have a good time, such as having fun.



  Covit 19 Pandemisi döneminde tüm dünyada eğitim öğretimin uzaktan olduğu bir yıl yaşadık. Bu dönemde uzaktan eğitim sürecinde internet ve teknolojik ürünlerle birlikte web 2.0 araçları da yaygın olarak kullanıldı. Eğitim öğretimde öğrencilerle uzaktan sınıf ortamı oluşturmak, kaynak iletmek, ödevlendirmek ,geri dönütlerini alabilmek için çok çeşitli web 2.0 araçları kullanılıyor.

En başta canlı ders olarak adlandırdığımız online derslerde kullandığımız Zoom, Skype,  Micrososft Team, Adobe Connect …vb uygulamalar

Uzaktan eğitimde fiziksel olarak biraraya gelemeyen öğrencilerle içerik paylaşımı yapılabilen, quizlerle geri dönütler alınabilen sanal sınıf oluşturma web 2.0 araçlarına ilk örnek Milli Eğitim Bakanlığının Eğitim Bilişim Ağı (EBA) verilebilir. Google Classroom,  Edmodo,  Padlet,  Classdojo uygulamaları da benzerdir.

Görsel ögelerle zenginleştirilmiş  sunu ,poster, fotoğraf kolajı ,video gibi yaratıcı tasarımların yapılabildiği Canva, Emaze, Postermywall  Genially gibi uygulamalar

Online kitap dergi oluşturma ,görsellerin sergilendiği sanal galeri oluşturmak için kullanılan Storyjumper,My story book, Story bird, İssue vb uygulamalar

Konu değerlendirme anket ,sınav ve testlerin uygulandığı Kahoot, Quizizz, Mentimetter, Google anket uygulamaları

Oyun, bulmaca gibi eğlenceli içerikler hazırlamak için Learningapps, İgloo, CroosWordLaps,EdPuzzle gibi uygulamalar eğitim öğretimde kullanılan  web 2.0 araçlarına verilecek örneklerden sadece bir kaçıdır .Buna benzer her alanda farklı web 2.0 araçalrı vardır.

During the Covit 19 pandemic, we had a year where education was remote all over the world. During this period, Web 2.0 tools were also widely used along with the internet and technological products in the distance learning process. A wide range of web 2.0 tools are used to create a remote classroom environment with students, transmit resources, assign assignments ,and receive feedback.


Zoom, Skype, Micrososft Team, Adobe Connect ...etc.

The first example of virtual classroom creation web 2.0 tools that can be shared with students who cannot physically get together in distance education is the Ministry of Education's Educational Information Network (EBA). Google Classroom, Edmodo, Padlet, Classdojo applications are similar.

Applications such as Canva ,Emaze, Postermywall Genially ,where creative designs such as presentation, poster, photo collage, video enriched with visual elements can be made

Storyjumper, my story book, Story bird, Issue, ETC. applications used to create Online book magazines ,create a virtual gallery where images are displayed

Kahoot, Quizizz, Mentimetter, Google survey applications where subject evaluation surveys ,exams and tests are applied

Applications such as Learningapps, Igloo, CroosWordLaps,EdPuzzle are just some of the examples of Web 2.0 tools used in education and training to prepare fun content such as games and puzzles .Similar to this, there are different web 2.0 tools in each area.


İnternet ve web 2.0 araçlarının kullanımı online pek çok kolaylık sağlasa da her konuda olduğu gibi güvenli  ve amaca uygun kullanıma dikkat etmek gerekir. Web 2.0 araçları ile işbirlikli çalışmalarda verilerin paylaşılan kişilerce görülebilir olması, iletişim bilgilerinin şifre güvenliği, telif hakları gibi konular önem kazanmıştır.

  Although the online use of the Internet and web 2.0 tools provides many convenience, it is necessary to pay attention to safe and purposeful use, as with everything else. In collaboration with Web 2.0 tools, issues such as the ability to view data by shared People, password security of contact information, and copyrights have become important.    
                                                                       


İnternet teknolojisinde ilerleme hızla devam etmektedir. Web 3.0 araçlari ile kullanıcının kontrolü dışında, bilgisayarlar arasında bilgi akışı ile size uygun içerikleri sunan kişiselleştirilmiş  yapay zeka ürünleride oluşturulmuştur. Akıllı telefon,televizyon, oyun konsolları, tabletler  internetin zeki halleridir.
Progress in Internet technology continues rapidly. With Web 3.0 tools, personalized artificial intelligence products are created that provide you with content that is suitable for the flow of information between computers, beyond the control of the user. Smartphones, televisions, game consoles, tablets are smart States of the internet.


Bu ilerleme web 4.0..., web 5.0...devam edecektir…

Düzeyli dikkatli ,verimli ,yerinde kullanılmalıdır…

Videoyu İzleyin.....

This is progress web 4.0..., web 5.0...will continue…

Multi-level careful, efficient, should be used on-site…

Watch The Video.....




80.Yıl Gazi Ortaokulu Urla/İZMİR
Fevziye BAĞDATLI





























3 yorum:

  1. Aslında benim bilmediğim ve işime yarayacağına emin olduğum ne kadar çok web 2.0 aracı varmış.Bizleri bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ederiz.Harika bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Web 2.0 Araçları Hakkında Bilmediğim Neler Varmış ! Bu Konuda Bizi Bilgilendirdiğin İçin Teşekkür Ederim. Eline Sağlık
    Aslı Pelin K.

    YanıtlaSil
  3. cidden Web 2.0 araçları hakkında bilmediğim okadar şey varmışki senin sayende öğrenmiş oldum teşekürler.

    YanıtlaSil

  Proje sertifikalarımızı Çakırbeyli Ortaokulu müdürü Bilal ÖZSARIOĞLU bana ve öğrencilerime takdim etti. Bilal ÖZSARIOĞLU, the director of ...