MEŞKURE ŞAMLI ORTAOKULU EMEL YELBEY ASIG
WEB 2.0 ARAÇLARININ YABANCI DİL ÖĞRENİMİNE ETKİSİ
Web 2.0 araçları günlük hayatımızın olmazsa olmaz bir parçası haline geldi .Milyonlarca insan web 2.0 teknolojisini etkileşim halinde olmak,yardımlaşmak ve çok oyunculu oyunları oynamak,blog sayfaları wiki ve sosyal ağlar aracılığıyla eğlenmek için kullanıyor.
Web 2.0 araçları öğrenci merkezli projeler ve ürünler oluşturup paylaşmak için kullanılan genellikle ücretsiz ,öğrencileri birbirleriyle etkileşim halinde olabilmeleri ve paylaşım yapabilmeleri için cesaretlendiren etkileşimli,çok amaçlı ,kolay kullanılabilen programlardır
Bu araçların en iyi tarafı kolay kullanılabilmeleridir.Bir çok öğrenci de bu programları kolay buluyor bu nedenle programları öğrenmek için çok fazla zaman harcamak zorunda kalmıyorlar..Bu araçlar ayrıca etkileşimli öğrenmeyi de kolaylaştırıyor ki bu dil öğreniminde en önemli unsurdur.Bu araçlar ayrıca öğrencilere bilgilerini birbiriyle paylaşıp etkileşimli bir öğrenme ortamı hazırlıyor.
Öğretmenler ki özellikle yabancı dil öğretmenleri öğretme ortamlarında bilişim teknolojilerini kullanma konusunda daha da ilgili olmaya başladılar.Çünkü web 2.0 araçları öğrencinin öğrenmede pasif olmasından ziyade kendi bilgisini kullanarak daha fazla öğrenci merkezli bir öğrenme ortamı hazırlıyor ve böylece derslere aktif katılan öğrencilerin yabancı dili öğrenme düzeyi artıyor ve öğrenme kolaylaşıyor ve eğlenerek öğreniyorlar.Öğrencilerin bir yabancı dili çok oyunculu oyunlar oynayarak öğrenebildiğini görmekteyiz çünkü oyunu oynayabilmek ve kazanabilmek için yabancı dil bilgisine ihtiyaçları var.aynı zamanda karşısındaki oyuncuyla da iletişim kurmak zorunda.Biz biliyoruz ki bir şeyi öğrenebilmek için ona ihtiyaç duymalıyız.Tam da bu nedenle web 2.0 araçları öğrencilerin dikkatlerini çekecek içerikler hazırlamada öğretmenlerin işlerini kolaylaştırıyor.
Pandemiyle birlikte artan dijital ortamlarda bulunma zorunluluğu öğretmenleri de web 2. 0 araçlarını öğrenmeye mecbur bıraktı.Gün boyunca ekran başında kalan öğrencinin dikkatini toparlamak için sayısız web 2.0 aracını kullanıp ders içerikleri hazırlamak özellikle yabancı dil derslerinde hayati bir önem taşır hale geldi.Bu araçları kullanarak öğrenciler gramer bilgilerini,yabancı dilde kelime bilgilerini artırıyor ve dinleme yaparak yabancı dili doğru telafuz etme şansı yakalıyorlar.Öğrenciler bu araçlar sayesinde bunu bir ders olarak değil oyun olarak görüyor ve öğrenme kendiliğinden gerçekleşiyor.
Özetlemek gerekirse yabancı dil öğretmenleri öğretme ortamlarını kolaylaştırmak,öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek ve öğrencilerin birbiriyle etkileşim halinde olmalarını sağlamak için web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrenmeliler.
https://padlet.com/aylinleventoglu/web2
Yukarıdaki linki kopyalayıp arama çubuğuna yapıştırınca İngilizce öğreniminde en çok kullanılan web 2.0 araçlarını görebilirisniz.
Ayrıca Türkiye'de Lise İngilizce öğretmenleri arasında yapılan bir anket çalışmasında en çok kullanılan web 2.0 araçları aşağıdaki gibidir.
Emel Yelbey Asıg
Kaynakça:Using Web 2.0 Tools in English Language Teaching for Multiple Purposes
Journal of Educational and Social Research www.richtmann.org
A THESIS SUBMITTED TO THE GRADUATE SCHOOL OF SCIENCES OF MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY BY SÜMEYRA KAYAR
IMPACT OF WEB 2.0 TOOLS ON FOREIGN LANGUAGE LEARNING
Web 2.0 technologies have become a comman component of our
daily lives (McBride, 2009). Millions of people now use Web 2.0 technology to
interact, collaborate, and entertain
through blogs, wikis, social networking tools, and multiplayer games;
Web 2.0 tools are free
digital programs that can be used for creating and sharing student-generated
projects and products. They are interactive, multi-purpose, easy-to-use digital
platforms that encourage students to collaborate with each other or create and
share individualized response products.
Web 2.0 tools also provide
students an opportunity to interact with others as they share their knowledge..
One of
the benefits of Web 2.0 tools is their ease of use. Most students find these
tools to be intuitive and user-friendly. Because of this, there is little time
wasted in learning how to use the programs. The tools facilitate interactive learning.which
is the main factors of language learning..
Teachers, especially language teachers, are becoming more
and more interested in integrating ICT into their teaching environments. Web
2.0 tools can create a more student-centered language learning environment
since they allow students to become creators of their own knowledge rather than
passive recipients.Thus students can learn the language easily and they have
fun while they are learning. It is very obvious to see students learn a foeign
language through multiplayer games.They have to learn the language to win the
game and to be able to comminicate with the other player.If we want to learn
something we have to need it.
To conclude ; teachers of foreign languages had better
learn web 2.0 tools to be able to facilate langauge learning and create more
interactive environment.
Here is a link of some web 2.0 tools in english language learning
https://padlet.com/aylinleventoglu/web2
You can also see the results of a survey conducted among Turkish high school teachers, which shows the most commonly used web 2.0 tools in language learning
References:Using Web 2.0 Tools in English Language Teaching for Multiple Purposes
Journal of Educational and Social Research www.richtmann.org
A THESIS SUBMITTED TO THE GRADUATE SCHOOL OF SCIENCES OF MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY BY SÜMEYRA KAYAR
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder