15 Mart 2021 Pazartesi

 MEŞKURE ŞAMLI ORTAOKULU  EMEL YELBEY ASIG

WEB 2.0 ARAÇLARININ YABANCI DİL ÖĞRENİMİNE ETKİSİ 

Web 2.0 araçları günlük hayatımızın olmazsa olmaz bir parçası haline geldi  .Milyonlarca insan web 2.0 teknolojisini etkileşim halinde olmak,yardımlaşmak ve çok oyunculu oyunları oynamak,blog sayfaları wiki ve sosyal ağlar aracılığıyla eğlenmek için kullanıyor.

Web 2.0 araçları öğrenci merkezli projeler ve ürünler oluşturup paylaşmak için kullanılan genellikle ücretsiz ,öğrencileri birbirleriyle etkileşim halinde olabilmeleri ve paylaşım yapabilmeleri için cesaretlendiren   etkileşimli,çok amaçlı ,kolay kullanılabilen programlardır

Bu araçların en iyi tarafı kolay kullanılabilmeleridir.Bir çok öğrenci de bu programları kolay buluyor bu nedenle programları öğrenmek için çok fazla zaman harcamak zorunda kalmıyorlar..Bu araçlar ayrıca etkileşimli öğrenmeyi de kolaylaştırıyor ki bu dil öğreniminde en önemli unsurdur.Bu araçlar ayrıca öğrencilere bilgilerini birbiriyle paylaşıp etkileşimli bir öğrenme ortamı hazırlıyor.

Öğretmenler ki özellikle yabancı dil öğretmenleri öğretme ortamlarında bilişim teknolojilerini kullanma konusunda daha da ilgili olmaya başladılar.Çünkü web 2.0 araçları öğrencinin öğrenmede pasif olmasından ziyade kendi bilgisini kullanarak daha fazla öğrenci merkezli bir öğrenme ortamı hazırlıyor ve böylece derslere aktif katılan öğrencilerin yabancı  dili öğrenme düzeyi artıyor ve öğrenme kolaylaşıyor ve eğlenerek öğreniyorlar.Öğrencilerin bir yabancı dili çok oyunculu oyunlar oynayarak öğrenebildiğini görmekteyiz çünkü oyunu oynayabilmek ve kazanabilmek için yabancı dil bilgisine ihtiyaçları var.aynı zamanda karşısındaki oyuncuyla da iletişim kurmak zorunda.Biz biliyoruz ki bir şeyi öğrenebilmek için ona ihtiyaç duymalıyız.Tam da bu nedenle web 2.0 araçları öğrencilerin dikkatlerini çekecek içerikler hazırlamada öğretmenlerin işlerini kolaylaştırıyor.

Pandemiyle birlikte artan dijital ortamlarda bulunma zorunluluğu öğretmenleri de web 2. 0 araçlarını öğrenmeye mecbur bıraktı.Gün boyunca ekran başında kalan öğrencinin dikkatini toparlamak için sayısız web 2.0 aracını kullanıp ders içerikleri hazırlamak özellikle yabancı dil derslerinde hayati bir önem taşır hale geldi.Bu araçları kullanarak öğrenciler gramer bilgilerini,yabancı dilde  kelime bilgilerini artırıyor ve dinleme yaparak yabancı dili doğru telafuz etme şansı yakalıyorlar.Öğrenciler bu araçlar sayesinde bunu bir ders olarak değil oyun olarak görüyor ve öğrenme kendiliğinden gerçekleşiyor.

Özetlemek gerekirse yabancı dil öğretmenleri öğretme ortamlarını kolaylaştırmak,öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek ve öğrencilerin birbiriyle etkileşim halinde olmalarını sağlamak için web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrenmeliler.

https://padlet.com/aylinleventoglu/web2

Yukarıdaki linki kopyalayıp arama çubuğuna yapıştırınca İngilizce öğreniminde en çok  kullanılan web 2.0 araçlarını görebilirisniz.

Ayrıca Türkiye'de Lise İngilizce öğretmenleri arasında yapılan bir anket çalışmasında en çok kullanılan web 2.0 araçları aşağıdaki gibidir.


Emel Yelbey Asıg

Kaynakça:Using Web 2.0 Tools in English Language Teaching for Multiple Purposes

                       Journal of Educational and Social Research www.richtmann.org  

   A THESIS SUBMITTED TO THE GRADUATE SCHOOL OF SCIENCES OF MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY BY SÜMEYRA KAYAR


 IMPACT OF WEB 2.0 TOOLS ON FOREIGN LANGUAGE LEARNING

Web 2.0 technologies have become a comman component of our daily lives (McBride, 2009). Millions of people now use Web 2.0 technology to interact, collaborate,  and entertain through blogs, wikis, social networking tools, and multiplayer games;

Web 2.0 tools are free digital programs that can be used for creating and sharing student-generated projects and products. They are interactive, multi-purpose, easy-to-use digital platforms that encourage students to collaborate with each other or create and share individualized response products.

Web 2.0 tools also provide students an opportunity to interact with others as they share their knowledge..

 One of the benefits of Web 2.0 tools is their ease of use. Most students find these tools to be intuitive and user-friendly. Because of this, there is little time wasted in learning how to use the programs. The tools facilitate interactive learning.which is the main factors of language learning..

Teachers, especially language teachers, are becoming more and more interested in integrating ICT into their teaching environments. Web 2.0 tools can create a more student-centered language learning environment since they allow students to become creators of their own knowledge rather than passive recipients.Thus students can learn the language easily and they have fun while they are learning. It is very obvious to see students learn a foeign language through multiplayer games.They have to learn the language to win the game and to be able to comminicate with the other player.If we want to learn something we have to need it.

To conclude ; teachers of foreign languages had better learn web 2.0 tools to be able to facilate langauge learning and create more interactive environment.

Here is a link of some web 2.0 tools in english language learning 

https://padlet.com/aylinleventoglu/web2

You can also see the results of a survey conducted among Turkish high school teachers, which shows the most commonly used web 2.0 tools in language learning


References:Using Web 2.0 Tools in English Language Teaching for Multiple Purposes

                       Journal of Educational and Social Research www.richtmann.org  

   A THESIS SUBMITTED TO THE GRADUATE SCHOOL OF SCIENCES OF MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY BY SÜMEYRA KAYAR










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  Proje sertifikalarımızı Çakırbeyli Ortaokulu müdürü Bilal ÖZSARIOĞLU bana ve öğrencilerime takdim etti. Bilal ÖZSARIOĞLU, the director of ...