28 Mart 2021 Pazar

 ATATÜRK ORTAOKULU

 



Web 2.0 Araçlarının Olumlu Yönleri

Sadece web araçlarını kullanarak çok kaliteli bir öğrenme ortamı oluşturmak mümkün değildir. Web araçları diğer öğrenme ve öğretme yöntemleri ile birlikte destekleyici, etkileşim ve işbirlikçi özelliklerinden yararlanılarak kullanılınca çok daha verimli sonuçlar alınabilir çünkü 2.0 web araçları;

 

Etkileşim, işbirliği ve iletişimi sağlar.

Bilgi ve içerik oluşturmayı mümkün kılar

Kullanımları hem kolay hem de esnektir.

Öğrencilerin hem bilgisayarda klavye kullanarak yazı yazma hem de öğrenme süreçlerinde teknoloji becerilerini geliştirmeyi mümkün kılar .

Öğrencilerin işbirlikçi çalışmalarını sağlayan yeni yöntemler sağlanır.

Öğretmen – Öğrenci, Öğrenci – Öğrenci arasındaki mesafeyi azaltır çünkü okul dışında da online çalışma imkânı sağlar. Öğrenci hem arkadaşlarından hem de öğretmeninden okul saatleri dışında yardım alabilir buda daha iyi sürekli bir işbirliği sağlar.

Öğrenimi geleneksel ( Öğretmen, ders kitabı, öğrenci, 4 duvar ) kalıpların dışına çıkarır.

Öğretmen rehber, öğrenci ise kendi öğrenme sürecini ve şeklini oluşturan ve karar veren kişi konumundadır. Bu durumu şöyle açıklayabiliriz. Öğretmen konusunun içeriğini ve standartlarını ve hedeflerini verir ve öğrenciye kaynaklar sunar. Öğrenci bu standartlar ve hedefler doğrultusunda bireysel veya grup olarak konuyu nasıl ve hangi metot ile öğreneceğine kendisi ve grubu ile karar verir.

Web araçları öğrenciler için öğrenmeyi daha anlamlı hale getirir ve öğrenciler daha motive olmuş bir şekilde öğrenme sürecinin bir parçası olurlar ve farklılaştırılmış öğrenme yöntemleri geliştirirler.

Web 2.0 Araçlarının Olumsuz Yönleri

Web 2.0 araçlarının pek çok yararlarının yanı sıra öğrenciler için birtakım negatif yönleri de olabilir. Bunları üç bolümde açıklayabiliriz.

Web araçları ile yapılan işbirlikçi çalışmalar bütün çalışma grubu öğrencilerine ya da bütün sınıfa açık olduğu için öğrenciler çalışma konusunda tedirgin ve isteksiz olabilirler. Çünkü yapılabilecek hataların tüm sınıf tarafından görülebilecektir. .

Çalışma esnasına meydana gelen teknik sorunlar veya kullanılan bütün bilgisayarların aynı özelliklere sahip olmaması çalışma verimliliğini azaltır ya da engeller. Bazı gruplar aktif çalışıyor iken diğer gruplar bir şey yapmadan beklemek durumunda kalabilir ve buda öğrenme motivasyonunu azaltabilir.

Web 2.0 Araçlarının kullanımları kolaydır fakat öğrenmek zaman alır. Derste veya proje etkinlikleri esnasında zaman yönetimi açısından problem oluşturabilir

E Twinning projeleri açısından Web 2.0 araçlarının yararları:

 

Web 2.0 araçlarının sınıf içindeki yaraları dolayısıyla eTwinning Projeleriniz için yararları şöyle sıralanabilir

Daha aktif ve katılımcı bir çalışma ortamı sağlar.

Takım halinde çalışan öğrencilerin birbirine karşı tutum ve davranışlarını olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir.

Web 2.0 araçları internetin yeni yüzü olarak ortaya çıkmakta, birçok ülkede hak ettiği ilgiyi görmekte ve artık pedagoji 2.0 olarak adlandırılan web 2.0 araçlarıyla desteklenen proje aktiviteleri için yeni stratejiler ve öğrenme teorileri geliştirilmektedir.

Projeler daha görsel hale gelir ve çok geniş kitleler kolayca ulaştırılabilir. Proje ortakları arasında etkili bir iletişim ve iş birliği sağlar.

Kaynakça

Durmuş, A.  (2015).  Web 2.0 Araçları ve Eğitsel Uygulamalar. Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman & Ferhan Odabaşı (Ed). Eğitim Teknolojileri Okumaları. (s. 525 – 536) TOJET – Sakarya Üniversitesi [Çevrim içi erişim: http://www.tojet.net/e-book/eto.pdf]

 

 


 Günümüzde covid-19 virüsü yüzünden evlerdeyiz fakat DIJITAL SCIENCE projesi ile evlerde olsak da Web2.0 araçları ile logolar , slaytlar , sunular vb. şeyler yapabilmekteyiz bu şekilde Dıjıtal ortamları kendi lehimize kullanmaktayız . Eğer Web 2.0 araçlarını kullanırken çok fazla bilgisayar başında kalırsak ruh ve beden sağlığımızı olumsuz yönde etkileyebilmektedir, ve internetten aldığımız görsel video vb. şeyleri aldığımız kaynaklara dikkat etmezsek telif © hakkı devreye girebilmektedir

Uras 6A

      Web 2 internet kullanıcılarına kendi eksik yanlarını görme imkanı sunmaktadır. Çünkü düşüncelerini diğer insanlarla paylaşan kullanıcılar, başkalarının yorumlarına göre eksikliklerini giderebilir. Ayrıca insanların karşılıklı iletişimini ve sosyalleşmesini sağlar. Fakat Web2.0 insanların yüzyüze iletişim kurmalarını sınırlandırır. Bununla beraber bu sitelerin kullanımında dikkat edilmesi gereken noktalar bulunmaktadır. Genellikle telif hakkı ihlalleri ve bilişim suçlarını doğuran güvenlik bilgileri bu sitelerden elde edilmektedir.

Mert  6A

Hayattaki her şeyde olduğu gibi bu önemli konseptinde olumlu ve bazı olumsuz sonuçları vardır. Öncelikle olumlu yönlerinden bahsedecek olursak,  etkileşim ve iletişimi sağlar. Kullanımı kolay ve esnektir. İçerik oluşturmayı mümkün kılar. Bazı olumsuz sonuçları ise kullanımı kolay olmasına karşın birçok özelliğe ve detaya sahip olmasından dolayı öğrenimi zaman alır. Kullanıcıların hata yapma olasılığı daha yüksektir. Ancak bu hata risklerine karşın bizlere bunca imkanı veren bu konsept sayesinde getirilen kolaylıkları unutmamamız gerekiyor.

Deniz 6B

   Bilgi araştırma,linkler,yazarlık ve yazma, etiketler vb. faaliyetlerini  gerçekleştirmek amacıyla kullandığımız araçlara web 2.0 araçları denir. Fakat web 2.0 araçlarının da olumlu ve olumsuz yönleri vardır. Olumlu yönleri olarak; etkileşimi ve iş birliğini sağlar, öğrencilerin teknoloji becerilerini güçlendirmeye yardımcı olur, öğrencilere öğrenmeyi daha anlamlı hale getirir. Olumsuz yönleri olarak; teknik sorunlar bilgisayarın çalışma verimini azaltır, kullanımları kolaydır fakat öğrenmek zaman alır, çalışmalar herkese açık olduğu için hataları herkes görür.

Nisa 6A

   Web 2.0 araçları mono İnternet olarak kullanılan web 1.0’ın yerini almıştır. 1.0 da oluşan iletişim açıkları web 2.0 araçlarının ortaya çıkmasıyla kapatılmış oldu. Web 2.0’ında bazı olumlu ve olumsuz yönleri vardır.

Olumlu yönleri:

Etkileşim, iletişim, işbirliği sağlar.Kullanımları kolay ve esnek.

Öğrencilerin teknolojiyi anlamalarını ve geliştirmelerini sağlar.

    Web 2.0 araçları  öğrenciler için öğrenmeyi daha anlamlı hale getirir, öğrenciler daha motive olmuş bir şekilde öğrenme sürecinin bir parçası olurlar ve farklılaştırılmış öğrenme yöntemleri geliştirirken.

Öğrenimi geleneksel kalıplar dışına çıkarır.

Öğrencilerin sosyalleşmesini ve takım çalışma becerilerini geliştirir.

 

Olumsuz yönleri:

Web araçları ile yapılan işbirlikçi çalışmalar bütün çalışma grubu öğrencilerine ya da bütün sınıfa açık olduğu için öğrenciler çalışma konusunda gergin ve isteksiz olabilirler. Çünkü yapılabilecek hataların tüm sınıf tarafından görülebilecektir.

Çalışma esnasına meydana gelen teknik sorunlar veya kullanılan bütün bilgisayarların aynı özelliklere sahip olmaması çalışma verimliliğini azaltır yada engeller. Bazı gruplar aktif çalışıyor iken diğer gruplar bir şey yapmadan beklemek durumunda kalabilir ve buda öğrenme motivasyonunu azaltabilir.

Web 2.0 Araçlarının kullanımları kolaydır fakat öğrenmek zaman alır. Derste veya proje etkinlikleri esnasında zaman yönetimi açısından problem oluşturabilir.

Zeynep 6B

Merhaba ben Alperen bugün sizlerle teknolojinin yararları ve zararları ile konuşacağız öncelikle faydaları: herkesin bildiği üzere koronavirüs’ü diye bişey çıktı ne yazık ki artık okullara gidemiyoruz ama zoom diye bir uygulama sayesinde artık uzaktan derslere giriyoruz sonra uzaktan canva vb gibi araçlardan proje vb işleri yapıyoruz. Şimdi gelelim Zararlarına: evet  zoom’unda olumsuz etkenleri var. Mesela bazı öğrenciler derslere girmemezlik yapabiliyor ne yazık ki  peki canva gibi web 2 araçlarının zararları nedir? 1.tabiki işimize yarıyor ama bir müddet sonra bağımlılık yapabilir hem bilgisayar vb araçların başında durmak  da zararlıdır.

Alperen 6B




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

  Proje sertifikalarımızı Çakırbeyli Ortaokulu müdürü Bilal ÖZSARIOĞLU bana ve öğrencilerime takdim etti. Bilal ÖZSARIOĞLU, the director of ...