ATATÜRK ORTAOKULU
Web 2.0 Araçlarının Olumlu Yönleri
Sadece web araçlarını kullanarak çok kaliteli bir öğrenme
ortamı oluşturmak mümkün değildir. Web araçları diğer öğrenme ve öğretme
yöntemleri ile birlikte destekleyici, etkileşim ve işbirlikçi özelliklerinden
yararlanılarak kullanılınca çok daha verimli sonuçlar alınabilir çünkü 2.0 web
araçları;
Etkileşim, işbirliği ve iletişimi sağlar.
Bilgi ve içerik oluşturmayı mümkün kılar
Kullanımları hem kolay hem de esnektir.
Öğrencilerin hem bilgisayarda klavye kullanarak yazı yazma
hem de öğrenme süreçlerinde teknoloji becerilerini geliştirmeyi mümkün kılar .
Öğrencilerin işbirlikçi çalışmalarını sağlayan yeni
yöntemler sağlanır.
Öğretmen – Öğrenci, Öğrenci – Öğrenci arasındaki mesafeyi
azaltır çünkü okul dışında da online çalışma imkânı sağlar. Öğrenci hem arkadaşlarından
hem de öğretmeninden okul saatleri dışında yardım alabilir buda daha iyi
sürekli bir işbirliği sağlar.
Öğrenimi geleneksel ( Öğretmen, ders kitabı, öğrenci, 4
duvar ) kalıpların dışına çıkarır.
Öğretmen rehber, öğrenci ise kendi öğrenme sürecini ve
şeklini oluşturan ve karar veren kişi konumundadır. Bu durumu şöyle
açıklayabiliriz. Öğretmen konusunun içeriğini ve standartlarını ve hedeflerini
verir ve öğrenciye kaynaklar sunar. Öğrenci bu standartlar ve hedefler
doğrultusunda bireysel veya grup olarak konuyu nasıl ve hangi metot ile
öğreneceğine kendisi ve grubu ile karar verir.
Web araçları öğrenciler için öğrenmeyi daha anlamlı hale
getirir ve öğrenciler daha motive olmuş bir şekilde öğrenme sürecinin bir
parçası olurlar ve farklılaştırılmış öğrenme yöntemleri geliştirirler.
Web
2.0 Araçlarının Olumsuz Yönleri
Web 2.0 araçlarının pek çok yararlarının yanı sıra
öğrenciler için birtakım negatif yönleri de olabilir. Bunları üç bolümde
açıklayabiliriz.
Web araçları ile yapılan işbirlikçi çalışmalar bütün çalışma
grubu öğrencilerine ya da bütün sınıfa açık olduğu için öğrenciler çalışma
konusunda tedirgin ve isteksiz olabilirler. Çünkü yapılabilecek hataların tüm
sınıf tarafından görülebilecektir. .
Çalışma esnasına meydana gelen teknik sorunlar veya kullanılan
bütün bilgisayarların aynı özelliklere sahip olmaması çalışma verimliliğini
azaltır ya da engeller. Bazı gruplar aktif çalışıyor iken diğer gruplar bir şey
yapmadan beklemek durumunda kalabilir ve buda öğrenme motivasyonunu
azaltabilir.
Web 2.0 Araçlarının kullanımları kolaydır fakat öğrenmek
zaman alır. Derste veya proje etkinlikleri esnasında zaman yönetimi açısından
problem oluşturabilir
E
Twinning projeleri açısından Web 2.0 araçlarının yararları:
Web 2.0 araçlarının sınıf içindeki yaraları dolayısıyla
eTwinning Projeleriniz için yararları şöyle sıralanabilir
Daha aktif ve katılımcı bir çalışma ortamı sağlar.
Takım halinde çalışan öğrencilerin birbirine karşı tutum ve
davranışlarını olumlu yönde etkileyeceği düşünülmektedir.
Web 2.0 araçları internetin yeni yüzü olarak ortaya
çıkmakta, birçok ülkede hak ettiği ilgiyi görmekte ve artık pedagoji 2.0 olarak
adlandırılan web 2.0 araçlarıyla desteklenen proje aktiviteleri için yeni
stratejiler ve öğrenme teorileri geliştirilmektedir.
Projeler daha görsel hale gelir ve çok geniş kitleler
kolayca ulaştırılabilir. Proje ortakları arasında etkili bir iletişim ve iş
birliği sağlar.
Kaynakça
Durmuş, A.
(2015). Web 2.0 Araçları ve
Eğitsel Uygulamalar. Buket Akkoyunlu, Aytekin İşman & Ferhan Odabaşı (Ed).
Eğitim Teknolojileri Okumaları. (s. 525 – 536) TOJET – Sakarya Üniversitesi
[Çevrim içi erişim: http://www.tojet.net/e-book/eto.pdf]
Uras 6A
Web 2 internet
kullanıcılarına kendi eksik yanlarını görme imkanı sunmaktadır. Çünkü
düşüncelerini diğer insanlarla paylaşan kullanıcılar, başkalarının yorumlarına
göre eksikliklerini giderebilir. Ayrıca insanların karşılıklı iletişimini ve
sosyalleşmesini sağlar. Fakat Web2.0 insanların yüzyüze iletişim kurmalarını
sınırlandırır. Bununla beraber bu sitelerin kullanımında dikkat edilmesi
gereken noktalar bulunmaktadır. Genellikle telif hakkı ihlalleri ve bilişim
suçlarını doğuran güvenlik bilgileri bu sitelerden elde edilmektedir.
Mert 6A
Hayattaki her şeyde olduğu gibi bu önemli konseptinde olumlu
ve bazı olumsuz sonuçları vardır. Öncelikle olumlu yönlerinden bahsedecek
olursak, etkileşim ve iletişimi sağlar.
Kullanımı kolay ve esnektir. İçerik oluşturmayı mümkün kılar. Bazı olumsuz
sonuçları ise kullanımı kolay olmasına karşın birçok özelliğe ve detaya sahip
olmasından dolayı öğrenimi zaman alır. Kullanıcıların hata yapma olasılığı daha
yüksektir. Ancak bu hata risklerine karşın bizlere bunca imkanı veren bu
konsept sayesinde getirilen kolaylıkları unutmamamız gerekiyor.
Deniz 6B
Bilgi
araştırma,linkler,yazarlık ve yazma, etiketler vb. faaliyetlerini gerçekleştirmek amacıyla kullandığımız
araçlara web 2.0 araçları denir. Fakat web 2.0 araçlarının da olumlu ve olumsuz
yönleri vardır. Olumlu yönleri olarak; etkileşimi ve iş birliğini sağlar,
öğrencilerin teknoloji becerilerini güçlendirmeye yardımcı olur, öğrencilere
öğrenmeyi daha anlamlı hale getirir. Olumsuz yönleri olarak; teknik sorunlar
bilgisayarın çalışma verimini azaltır, kullanımları kolaydır fakat öğrenmek
zaman alır, çalışmalar herkese açık olduğu için hataları herkes görür.
Nisa 6A
Web 2.0 araçları
mono İnternet olarak kullanılan web 1.0’ın yerini almıştır. 1.0 da oluşan
iletişim açıkları web 2.0 araçlarının ortaya çıkmasıyla kapatılmış oldu. Web 2.0’ında
bazı olumlu ve olumsuz yönleri vardır.
Olumlu yönleri:
Etkileşim, iletişim, işbirliği sağlar.Kullanımları kolay ve esnek.
Öğrencilerin teknolojiyi anlamalarını ve geliştirmelerini sağlar.
Web 2.0 araçları öğrenciler için öğrenmeyi daha anlamlı hale
getirir, öğrenciler daha motive olmuş bir şekilde öğrenme sürecinin bir parçası
olurlar ve farklılaştırılmış öğrenme yöntemleri geliştirirken.
Öğrenimi geleneksel kalıplar dışına çıkarır.
Öğrencilerin sosyalleşmesini ve takım çalışma becerilerini geliştirir.
Olumsuz yönleri:
Web araçları ile yapılan
işbirlikçi çalışmalar bütün çalışma grubu öğrencilerine ya da bütün sınıfa açık
olduğu için öğrenciler çalışma konusunda gergin ve isteksiz olabilirler. Çünkü
yapılabilecek hataların tüm sınıf tarafından görülebilecektir.
Çalışma esnasına meydana gelen
teknik sorunlar veya kullanılan bütün bilgisayarların aynı özelliklere sahip
olmaması çalışma verimliliğini azaltır yada engeller. Bazı gruplar aktif
çalışıyor iken diğer gruplar bir şey yapmadan beklemek durumunda kalabilir ve
buda öğrenme motivasyonunu azaltabilir.
Web 2.0 Araçlarının kullanımları
kolaydır fakat öğrenmek zaman alır. Derste veya proje etkinlikleri esnasında
zaman yönetimi açısından problem oluşturabilir.
Zeynep 6B
Merhaba ben Alperen bugün sizlerle teknolojinin yararları ve
zararları ile konuşacağız öncelikle faydaları: herkesin bildiği üzere
koronavirüs’ü diye bişey çıktı ne yazık ki artık okullara gidemiyoruz ama zoom
diye bir uygulama sayesinde artık uzaktan derslere giriyoruz sonra uzaktan
canva vb gibi araçlardan proje vb işleri yapıyoruz. Şimdi gelelim
Zararlarına: evet zoom’unda olumsuz
etkenleri var. Mesela bazı öğrenciler derslere girmemezlik yapabiliyor ne
yazık ki peki canva gibi web 2
araçlarının zararları nedir? 1.tabiki işimize yarıyor ama bir müddet sonra bağımlılık
yapabilir hem bilgisayar vb araçların başında durmak da zararlıdır.
Alperen 6B
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder